Aarhus Universitets logo
Runde mælkelåg lagt i mange forskellige mønstre, terningekast, højder på solsikker og vægten af sten. Der var tid til at lege, ideudveksle og genere…
Bliver elever kognitivt dovne af it-værktøjer? Ved vi nok om, hvordan vi kan bruge it i matematikundervisningen, så vi styrker elevers læring? Hvordan…
Tidligere har lærere undervist i flercifrede beregninger ved at vise deres elever en algoritme, som de skulle øve sig på.
I dag er der bred enighed…
Hvordan kan daginstitutioner sætte matematisk opmærksomhed på dagsordenen og give børnene mulighed for at udvikle sig personligt, socialt og…
Der var stort fremmøde på NCUMs netværkskonference, som i år handlede om overgangsproblematikker i matematikundervisningen fra grundskole til…
Hvordan kommer elever til at regne fleksibelt med etcifrede tal samtidig med, at de udvikler talforståelse og forståelse for regningsarterne? Temaet…
Side 5 af 12