Aarhus Universitets logo
På årets folkemøde afholdt NCUM en debat om matematik og AI. Det blev fremhævet at matematik er byggestenen i AI, og at der er brug for mennesker med…
Hvordan kan man evaluere elevernes besiddelse af matematisk kompetence? Hvordan kan man gøre det på en måde, så det bidrager til at udvikle ens…
Selvom brøker er en del af livet og kulturen, er ordet ”brøker” noget, som – desværre – kan få de fleste til at se lidt forskrækkede ud. Mange børn,…
Omdrejningspunktet på Matematikdidaktikkens Dag var matematikvanskeligheder fra grundskole til ungdomsuddannelser. Forskere og vejledere brugte dagen…
Resultater fra screeningstest i grundforløbet viser, at mange elever har alvorlige udfordringer med elementær algebra, når de begynder i gymnasiet.…
Hverdagen er fyldt med muligheder for at give børn erfaringer med mønstre og symmetrier. Der er mønstre mange steder i vores omverden, og børn får…
Side 1 af 8