Forskning

Vi formidler matematikdidaktisk forskningsbaseret viden til praktikere. Vi skaber overblik over ny dansk matematikdidaktisk forskning og vi støtter udvikling af ansøgninger om udviklingsprojekter med seedmoney.


Artikler om ny matematikdidaktisk forskning

12.08.2021 | Nyheder

Ny forskning: Det betaler sig at bruge tid på brøkerne

Giv god tid og lad eleverne få konkrete erfaringer med rationelle tal herunder brøker, og hvordan de adskiller sig fra de naturlige tal. Sådan lyder nogle af rådene fra Pernille Ladegaard Pedersen, der for nyligt har færdiggjort sin ph.d...

23.06.2021 | Nyheder

Ny forskning: GeoGebra kan fremme elevernes ræsonnementskompetence

Ny phd om forskningsbaseret design af undervisning med dynamiske geometriprogrammer. Digitale teknologier som for eksempel GeoGebra har store potentialer for at fremme elevers matematiklæring, blandt andet kan de støtte elevers udvikling af ræsonnementskompetencen...

26.03.2021 | Nyheder

Matematikangst

Den nødvendige kulturændring i matematik­­­­­­undervisningen er krævende. Interview med ph.d.-studerende Maria Kirstine Østergaard.

19.01.2021 | Nyheder

Teoretiske perspektiver på læring af lineære funktioner

Hvordan kan jeg, som matematiklærer, forankre og styrke elevers forståelse af lineære funktioner? Læs uddraget fra tidsskriftet MATEMATIK

Viser resultater 1 til 4 ud af 5

1 2 Næste