I samarbejde med DMN og KP udgiver NCUM løbende webinarer. I webinarer inviterer vi førende matematikdidaktikkere og forskere ind i studiet for at få mere at vide om deres forskning og arbejde. Der bliver præsenteret didaktiske redskaber og diskuteret forskellige problemstillinger ved undervisningen i matematik.
Alan Schoenfeldt er professor i matematik ved University of California, Berkeley. Han skitserer sit Teaching for Robust Understanding (TRU) framework og giver eksempler på dets praktiske anvendelse.
Carolyn Kieran er professor emerita ved Institute of Mathemathics på Université du Québec à Montréal. Hun har i mange år arbejdet med tidlig algebraisk tænkning og giver et kort overblik over emnet, samt dykker ned i en række forskningsresultater.
Akihiko Takahashi er Associate Professor ved Department of Teacher Education på DePaul University i USA. Han har forinden arbejdet som matematiklærer i Japan og har derfor mange års erfaring med Teaching Through Problemsolving.
Martin Carlsen, professor for Institut for matematiske fag, UIA har siden 2008 forsket i matematisk opmærksomhed. Et område i vækst pga. de nye læreplaner på dagtilbudsområdet.
Koeno Gravemeijer, professor v. Eidhoven University of Technologi fortæller om teknologiens indflydelse på matematikundervisningen.
Pernille Ladegaard Petersen, lektor, ph.d. VIA, gør os klogere på kompleksiteten forbundet med undervisning i brøker.
Peter Liljedahl, professor SFU beskriver, hvordan det er muligt at skabe tænkende klasselokaler, der udvikler elevers matematikforståelse.