I samarbejde med DMN og KP udgiver NCUM løbende webinarer. I webinarer inviterer vi førende matematikdidaktikkere og forskere ind i studiet for at få mere at vide om deres forskning og arbejde. Der bliver præsenteret didaktiske redskaber og diskuteret forskellige problemstillinger ved undervisningen i matematik.
Akihiko Takahashi er Associate Professor ved Department of Teacher Education på DePaul University i USA. Han har forinden arbejdet som matematiklærer i Japan og har derfor mange års erfaring med Teaching Through Problemsolving.
Martin Carlsen, professor for Institut for matematiske fag, UIA har siden 2008 forsket i matematisk opmærksomhed. Et område i vækst pga. de nye læreplaner på dagtilbudsområdet.
Koeno Gravemeijer, professor v. Eidhoven University of Technologi fortæller om teknologiens indflydelse på matematikundervisningen.
Pernille Ladegaard Petersen, lektor, ph.d. VIA, gør os klogere på kompleksiteten forbundet med undervisning i brøker.
Peter Liljedahl, professor SFU beskriver, hvordan det er muligt at skabe tænkende klasselokaler, der udvikler elevers matematikforståelse.