Aarhus Universitets logo
NCUMs temaer beskæftiger sig med forskellige matematikfaglige og matematikdidaktiske vinkler på matematiklæring og undervisning fra forskning og praksis. Temaerne er udarbejdet af NCUMs ekspertgrupper med inddragelse af praktikere.
Proceedings fra NORMA 24-konferencen er nu publiceret. Du kan tilgå dem ved at klikke her og komme ind på forsiden for NORMA 24.
Mange danske elever på tværs af uddannelsestrin har udfordringer med tal og algebra – noget, som både PISA, TIMSS og de afsluttende prøver gang på…
Mange børn og unge har så svært ved matematik, at det går ud over deres livsmuligheder. Nyt nationalt projekt skal i samarbejde mellem lærere og…
Spændende og relevant efteruddannelseskursus over to dage om algebra i gymnasiet. Der gives (efter ansøgning) støtte fra Novo Nordisk Fonden (NNF) til…
I forbindelse med projektet SUM, Sammenhæng gennem Undersøgende Matematikundervisning, som er udviklet i samarbejde mellem NCUM og Københavns Kommune…