Aarhus Universitets logo
Vi formidler matematikdidaktisk forskningsbaseret viden til praktikere. Vi skaber overblik over ny dansk matematikdidaktisk forskning og vi støtter udvikling af ansøgninger om udviklingsprojekter med seedmoney.
Vi skaber overblik over dansk forskning i matematikdidaktik.
Se beskrivelser af tidligere og igangværende ph.d.-projekter, der er udgivet på danske universiteter. Eksisterende og nye ph.d.-projekter indsamles løbende og præsenteres her på siden.
NCUM gennemfører projekter i tæt samarbejde mellem forskere, uddannelses-institutioner og praktikere om matematik-didaktiske emner. Vi søger løbende midler og uddeler seed-money til udvikling af projekt-ansøgninger. Har du en god idé til et projekt?
Søg om støtte til projektidéer
Ny phd om forskningsbaseret design af undervisning med dynamiske geometriprogrammer. Digitale teknologier som for eksempel GeoGebra har store…
Den nødvendige kulturændring i matematikundervisningen er krævende. Interview med ph.d.-studerende Maria Kirstine Østergaard.
Hvordan kan jeg, som matematiklærer, forankre og styrke elevers forståelse af lineære funktioner? Læs uddraget fra tidsskriftet MATEMATIK
Brugen af CAS kan gøre algebraundervisningen i udskolingen undersøgelsesbaseret for eleverne og løfte deres vidensniveau, viser ny forskning. Men det…
Side 2 af 2