Aarhus Universitets logo
I NCUMs nye tema arbejder vi med statistik og sandsynlighed (samlet: ”stokastik”). Temaet henvender sig til både kommende, nye og erfarne lærere.…
I dette tema koncentrerer vi os om voksne elever på erhvervsskoler, og hvad man som underviser bør være opmærksom på i matematikundervisningen. Vi ser…
Hvordan kan vi skabe bedre sammenhæng og progression i matematikundervisningen i det danske undervisningssystem? Det spørgsmål lå til grund for NCUMs…
Runde mælkelåg lagt i mange forskellige mønstre, terningekast, højder på solsikker og vægten af sten. Der var tid til at lege, ideudveksle og genere…
Bliver elever kognitivt dovne af it-værktøjer? Ved vi nok om, hvordan vi kan bruge it i matematikundervisningen, så vi styrker elevers læring? Hvordan…
Tidligere har lærere undervist i flercifrede beregninger ved at vise deres elever en algoritme, som de skulle øve sig på.
I dag er der bred enighed…
Hvordan kan daginstitutioner sætte matematisk opmærksomhed på dagsordenen og give børnene mulighed for at udvikle sig personligt, socialt og…
Side 4 af 11