Aarhus Universitets logo
Forskningsprojektet TRACK (Teaching Routines and Content Knowledge) er netop blev bevilliget midler fra TrygFonden.
Lyt med når HF-lærer Rikke Anthon og Morten Blomhøj taler om matematikundervisningen i overgangen fra grundskole til gymnasiet. Vi sætter i første…
Vi lægger lige nu sidste hånd på NCUM's nye podcast: SUMMEN AF MATEMATIK. I første omgang med to afsnit, hvor vi taler om overgange i…
På NCUM Konferencen 21, der blev afholdt d. 22. november ved VIA i Aarhus, mødte matematikundervisningens praksis den matematikdidaktiske forskning…
Der er en verden til forskel på grundskolens konkrete regnestykker og gymnasiets abstrakte symbolverden. Og eleverne har bare en sommerferie til at…
En del af NCUM's opgave er at samle og skabe overblik over matematikdidaktisk forskning i Danmark. I dag lanceres den første del af dette arbejde.
Giv god tid og lad eleverne få konkrete erfaringer med rationelle tal herunder brøker, og hvordan de adskiller sig fra de naturlige tal. Sådan lyder…
Side 6 af 8