Aarhus Universitets logo
Ny phd om forskningsbaseret design af undervisning med dynamiske geometriprogrammer. Digitale teknologier som for eksempel GeoGebra har store…
Den nødvendige kulturændring i matematikundervisningen er krævende. Interview med ph.d.-studerende Maria Kirstine Østergaard.
Hvordan kan jeg, som matematiklærer, forankre og styrke elevers forståelse af lineære funktioner? Læs uddraget fra tidsskriftet MATEMATIK
Hovedresultaterne fra TIMSS 2019 viser, at de danske 4. klasses elever er gået 14 point tilbage i matematik siden...
Brugen af CAS kan gøre algebraundervisningen i udskolingen undersøgelsesbaseret for eleverne og løfte deres vidensniveau, viser ny forskning. Men det…
NCUM har tilknyttet Christina Cæsarsen og Mette Bendix Lomholdt som netværkskoordinatorer for det gymnasiale område.
NCUM har indgået en samarbejdsaftale med DMN for 2021 om frikøb af tid til varetagelse af netværkets drift og kommunikation.
Side 7 af 8