Opgaver, der inkluderer digitale værktøjer som en væsentlig faktor i arbejdet med problemløsning, kan hjælpe eleverne til at forstå værdien af at anvende digitale værktøjer i matematikundervisningen. Landbrugsskolen er et eksempel på en opgave til grundforløb i erhvervsskoler.
Eleverne udvikler matematiske ræsonnementer og fokuserer på definitioner og begreber og overlader symbolske og numeriske beregninger til det digitale værktøj.
Opgaven med Landbrugsskolen indgår i et forløb på en erhvervsskole, hvor eleverne arbejder med matematik, der tager udgangspunkt i aktuelle emner eller praktiske reelle problemstillinger.
Kalø Landbrugsskole har gennem mange år udvidet antallet af lærlinge på skolen.
Årstal | 1991 | 1995 | 1999 | 2005 | 2011 | 2019 |
---|---|---|---|---|---|---|
Antal lærlinge | 3 | 5 | 7 | 10 | 13 | 17 |
Udviklingen er interessant – og I skal undersøge, hvordan udviklingen har været gennem perioden fra 1991 til 2019.
Læreren kan her demonstrere på den fælles skærm, hvordan digitale værktøjer, her fx et regneark, kan være med til at angive de ønskede funktioner.
til: Erhvervsskole - grundforløb
emne: DIGITALE TEKNOLOGIER
UDGIVET: 2021