Aarhus Universitets logo
En voldsom beskæring af Nationalt Center for Udvikling af Matematikundervisning, NCUM, vil svække nødvendig støtte til pædagoger og matematiklærere i…
På årets folkemøde afholdt NCUM en debat om matematik og AI. Det blev fremhævet at matematik er byggestenen i AI, og at der er brug for mennesker med…
Viden, indsigt og dialog om klimaudfordringerne er nøglen til at lette presset fra de unges skuldre – og matematikundervisningen kan spille en stor…
Hvordan kan man evaluere elevernes besiddelse af matematisk kompetence? Hvordan kan man gøre det på en måde, så det bidrager til at udvikle ens…
Selvom brøker er en del af livet og kulturen, er ordet ”brøker” noget, som – desværre – kan få de fleste til at se lidt forskrækkede ud. Mange børn,…
Omdrejningspunktet på Matematikdidaktikkens Dag var matematikvanskeligheder fra grundskole til ungdomsuddannelser. Forskere og vejledere brugte dagen…
Side 1 af 11