I forlængelse af Børne- og Undervisningsministeriets nyligt fremsatte rapport "Fælles udvikling af matematik" inviterer NCUM til seks debatmøder - et virtuelt og desuden fem fysiske i København, Århus, Odense, Aalborg og Sønderjylland.
Målet med møderne er at få en bred og åben debat om rapportens anbefalinger for udviklingen af matematikundervisningen i Danmark samt om, hvordan der kan skabes opbakning og finansiering til nationale indsatser, der kan bidrage til at forbedre matematikundervisningen i hele uddannelsessystemet. Til diskussion er fx, hvordan der kan skabes bedre sammenhæng og progression i matematikundervisningen.
Debatmøderne har lidt forskelligt fokus i forhold til uddannelsestrin, men strukturen for møderne er den samme. Debatten indledes af korte oplæg fra paneldebatdeltagere, som udgøres af både lærere, elever, interesseorganisationer, forskere og politikere, som sammen vil evaluere nogle af de fremsatte anbefalinger og give konkrete bud på, hvordan matematikundervisningen i uddannelsessystemet kan forbedres landsdækkende.
Kom og deltag i debatterne, som henvender sig til alle matematikinteresserede i dagtibud, grundskoler, erhvervsskoler og gymnasier.
Bemærk, at deltagelse er gratis ved alle debatmøder, og NCUM tilbyder let forplejning i form af snacks og drikkevarer.
Tid: 15-17.30. I den første halve time serveres let forplejning i form af snacks og drikkevarer, mens selve debatmødet afvikles kl. 15.30-17.30.
Sted: UCN CFU, Mylius Erichsensvej 137, 9210 Aalborg SØ
Moderator: Michael Skånstrøm
Paneldeltagere:
Tid: 16.30 - 18.30
Sted: UCL, Niels Bohrs Alle 1, 5230 Odense M.
Moderator: Michael Skånstrøm
Paneldeltagere:
Tid: kl. 16.30 - 18.30
Sted: DPU lokale A201, Tuborgvej 164, 2400 Kbh. NV.
Moderator: Morten Blomhøj, centerleder NCUM
Paneldeltagere: