Interviews fra lektionsstudiekonferencen 2024

Hvad får man ud af at deltage i et lektionsstudie. Det giver nogle af deltgeren på NCUMs lektionsstudiekonference 2024 deres bud på her. Hør om deres indtryk og takeaways fra dagen. Der både rummer overvejelser omkring brug af materialer, undersøgende matematikundervisning og lærer elev relationer.


Hjælp til de svagere elever

Malou Jensen der er lærerstuderende på KP har specielt lagt mærke til at de korte opsamlings sessioner er med til også at få de svagere elver med. Hør hendes tanker om dagen her.


Problemløsning er mere end et kryderi

Stine Karup Nielsen der er matematiklærer og vejleder på Lyngholm skolen i Farum ser specielt et potentiale i at arbjede mere med problemløsningsopgaver så det bliver mere end bare et kryderi i undervisningen. Hør alle hendes tanker om dagen her.


Fejl er en læringsmulighed

Crilles Lundqvist der er lærerstuderende lagde specielt mærke til strukturen i undervisningen og at fejl bliver taget op og brugt som læringsmulighed. Hør alle hans tanker om dagen her.


Tid til at nørde

Carina Fabricius Hansen der har deltaget på konferencen mange gange har i løbet af årene specielt lagt mærke til at lærerene i Japan tager sig tid til at udfolde elevernes svar. Hør alle hendes reflektioner her.


Reflektioner er vigtige

Ditte Rossen der er lærerstuderende har ikke før oplevet at eleverne i slutningen af lektionen skal reflektere over hvad de har lært. Hør mere om hende indtryk fra dagen her.