NCUM faciliterer netværk mellem yngre forskere i matematikdidaktik. Netværket er for matematikdidaktiske Ph.d.-studerende og forskere, som har forsvaret deres Ph.d. inden for de seneste tre år. Formålet med netværket er at støtte yngre forskere i deres forskning og karriereudvikling inden for det matematikdidaktiske forskningsfelt. Deltagelse i netværket er en mulighed for at etablere stærke bånd mellem yngre forskere på tværs af landets forskningsinstitutioner.
Jeg er Ph.d. og tenure track adjunkt på Institut for Naturfagenes didaktik på Københavns Universitet. Mine primære forskningsområder er computational thinking i STEM fagene med særligt fokus på matematik og implementeringsprocesser forbundet hermed. Jeg gennemførte min ph.d.-uddannelse på Københavns Professionshøjskole og Aalborg Universitet på et stipendie finansieret af Ph.d.-rådet for uddannelsesforskning. Mit projekt omhandlede implementering af digitale læringsplatforme blandt matematiklærere i den danske grundskole.
I mit virke som koordinator for netværket for young researchers in mathematics education er jeg, sammen med de øvrige koordinatorer for dette netværk, ansvarlig for at udvikle og gennemføre aktiviteter, der er relevante for yngre forskere i matematikkens didaktik, der er baseret på danske universiteter og professionshøjskoler.
Kontaktoplysninger