Arrangementet indledes d. 15. maj 2024 med F3M's generalforsamling efterfulgt af den traditionsrige middag.
D. 16. maj om formiddagen er der et hovedoplæg ved Professor Ruhama Even med særligt fokus på læringsvanskeligheder i relation til funktionsbegrebet. Man kan læse lidt om Ruhama Evens forskningsarbejde her: https://www.weizmann.ac.il/ScienceTeaching/RuhamaEven/home .
På konferencen vil der desuden være indslag fra NCUM, matematikvejlederoplæg m.m. - alle med særligt fokus på funktionsbegrebet. Til slut vil vi tage en snak om de nye læreplaner i matematik for gymnasiale uddannelser.
Målgruppen for arrangementet er matematikvejledere og andre matematikundervisere i ungdomsuddannelserne med interesse for elevers matematikvanskeligheder.
Uformel snak/netværk og kaffe/vand
Dagsorden udsendes separat, kun til medlemmer af foreningen.
Orientering om NCUMs aktiviteter: status og nyheder med særligt fokus på det tværgående emne "Matematiske funktioner" v. professor og centerleder Morten Blomhøj.
Intro v. professor emeritus Mogens Niss. Inklusiv deltageraktiviteter.
Ruhama skriver om sit oplæg:
As the mathematics counsellors’ role is to help students with difficulties, I will structure my talk around the three key teaching formative assessment competencies, centering on learning difficulties related to the concept of function: (1) eliciting evidence of student learning, (2) interpreting evidence of student learning, and (3) responding or acting on evidence of student learning
Erfaringsudveksling og diskussion.
Dagens program og workshopbeskrivelser