Aarhus Universitets logo
Der er masser af sjov matematik i børns nære hverdagsomgivelser. Det ser vi på i det nye tema om børns forståelse af former. Vi giver pædagoger inspiration til sammen med børnene at gå på skattejagt i former inde og ude, og gøre børns første oplevelse med matematikken både sjov og lærerig. Se mere under temaer for dagtilbud, hvordan leg med klodser, bolde, kasser og meget mere kan bruges til at styrke børns matematiske forståelse.
NCUM's nye kommunikationskonsulent er Julie Fromholt-Iversen, der fra 1. april 2022 at tiltræder som kommunikationskonsulent i NCUM.
I slutningen af 2021 modtog Mogens Niss den nystiftede Henry Pollak-pris for sit mangeårige arbejde med matematisk modellering. Læs interview i…
Forskningsprojektet TRACK (Teaching Routines and Content Knowledge) er netop blev bevilliget midler fra TrygFonden.
Lyt med når HF-lærer Rikke Anthon og Morten Blomhøj taler om matematikundervisningen i overgangen fra grundskole til gymnasiet. Vi sætter i første…
Vi lægger lige nu sidste hånd på NCUM's nye podcast: SUMMEN AF MATEMATIK. I første omgang med to afsnit, hvor vi taler om overgange i…
På NCUM Konferencen 21, der blev afholdt d. 22. november ved VIA i Aarhus, mødte matematikundervisningens praksis den matematikdidaktiske forskning…
Der er en verden til forskel på grundskolens konkrete regnestykker og gymnasiets abstrakte symbolverden. Og eleverne har bare en sommerferie til at…
Side 2 af 4