NCUM Konference 21

TID
Mandag d. 22. november 2021, 9.30-16.00

STED
Ceres Auditoriet, Campus C, Ceresbyen 24, Professionshøjskolen VIA University College, 8000 Århus C

PRIS
Deltagelse er gratis, men udgifter til transport dækkes ikke. 

Tentativt program

09.30 – 10.00

  • Registrering og kaffe

10.00 – 10.30

  • Velkomst og status for NCUM v. Morten Blomhøj og Charlotte Krog Skott, NCUM

10.30 – 11.30

  • Improving mathematics teaching and learning in partnership with teachers: The critical role of systemic support. V. Kara Jackson, University of Washington

11.30 – 11.45

  • Kaffe/te pause

11.45 – 12.15

  • Fælles diskussion

12.15 – 13.15

  • Frokost

13.15 – 13.25

  • Introduktion til eftermiddagens program v. Charlotte Krog Skott

13.25 – 13:55

  • Lektionsstudier fra et ledelsesperspektiv. V. Rasmus Langager, Hummeltofteskolen

13:55 – 14.40

  • Åben lektion ét af NCUMs temaer for grundskolen v. lærerteam fra Hummeltoftskolen

14:40 – 14:55

  • Kaffe/te pause

14.55 – 15.30

  • Paneldebat mellem lærerteam, grundskolegruppen og XXX

15.30 – 16.15

  • The influence of culture on mathematics teaching and learning: Insights from the Foundational Number Sense Research Project and other projects. V. Paul Andrews, Stockholm University

16.15 – 16.25 

  • Spørgsmål og diskussion

16.25- 16.30

  • Afslutning v. Morten Blomhøj   

Tilmelding åbner 1. september 2021

Konferencen er for

Alle med interesse for matematiklæring og undervisning.

Særligt:

  • Pædagoger
  • Matematiklærere og -vejledere i grundskolen og de gymnasiale uddannelser
  • Matematiklærere i erhvervsuddannelserne
  • Matematiklærer-uddannere
  • Matematikdidaktikere
  • Skoleledere og matematikkonsulenter i kommunerne